مس و خاتم (صنایع دستی خاتم کاری روی مس)

در هنر مس خاتم با استفاده از قطعات کوچک چوب، رنگ و استخوان شتر با دقت و ظرافت بر روی ظروف مسی کار می شود و اثری هنری خلق می شود.

مس و خاتم (صنایع دستی خاتم کاری روی مس)

در هنر مس خاتم با استفاده از قطعات کوچک چوب، رنگ و استخوان شتر با دقت و ظرافت بر روی ظروف مسی کار می شود و اثری هنری خلق می شود.

در خاتم کاری که بر روی چوب پیاده می شود، تمام سطح کار با خاتم پوشیده می شود. اما در مس و خاتم بخشی از ظرف مسی نمایان است و تنها قسمت هایی از کار با خاتم پر می شود. هنر مس و خاتم با نام های مس خاتم، خاتم کاری روی مس و مس و خاتم کاری نیز معروف است.

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ظروف مس و خاتم

آیا از ظروف و وسایل پذیرایی خود خسته شده اید؟ آیا نیاز دارید تنوع اساسی در مهمانی ها و مراسم مختلف بدهید؟ ظروف پذیرایی مس و خاتم که یکی از صنایع دستی زیبای اصفهان می باشد بیشترین تنوع و تغییر را در خانه شما  ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بانوان و عروس خانم ها دوست دارند در میان وسایل و ظروفی که در مهمانی ها برای پذیرایی استفاده می کنند، ظروف زیبا و منحصر به فردی داشته باشند که علاوه بر زیبا شدن دکوراسیون منزلشان، در پذیرایی نیز کاربرد داشته باشد. ظروف پذیرایی در طرح ها و مدل های مختلف با اجناس کریستالی، چوبی و فلزی در بازار یافت می شود.

زیباترین و لوکس ترین مدل ظروف پذیرایی محصولات تولید شده در رشته های مختلف صنایع دستی اصفهان هستند. در میان رشته های هنری موارد فراوانی وجود دارند که به تولید ظروف پذیرایی می پردازند. ظروف پذیرایی مس و خاتم که در قرن حاضر ابداع شده و به دلیل زیبایی خود محبوبیت فراوانی کسب کرده و از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

  • ۰
  • ۰

گلدان مس و خاتم

آیا مناسبت خاصی در پیش دارید؟ برای دوستان خود که در شهرهای مختلف ساکن هستند به دنبال هدیه ای خاص و زیبا هستید؟ ما با معرفی صنایع دستی اصفهان به شما کمک می‌کنیم. اگر برای تعطیلات عازم سفر هستید یا برای دیدار خانواده، بستگان و دوستان خود در خارج از اصفهان تصمیم به مسافرت دارید، برای خرید سوغات ما به شما گلدان مس خاتم را توصیه میکنیم. گلدان مس و خاتم یکی از هدایای زیبا و کم نظیری است که می‌توانید در مناسبت‌های مختلف به عزیزان خود هدیه کنید.

گلدان مس و خاتم به عنوان صنایع دستی زیبا و ارزشمندی است که طرفداران فراوانی دارد و در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شود. این گلدان که دارای بدنه ای از جنس مس می باشد با بهره گیری از فلز مس با مرغوبیت بالا و ضخامت مناسب ساخته شده است. همانطور که می دانید مرغوب ترین و زیباترین ظروف مسی کشور در اصفهان ساخته می شود. هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی اصفهان نیز از مسگری بهره برده و در تولیدات خود از آن استفاده می کنند.